Suikerterrein

Het Suikerterrein is een gebied van 80 hectare die vroeger door de Suikerfabriek gebruikt werd. Van het terrein wordt momenteel 20 hectare gebruikt voor onderwijsdoeleinden.

Voor dit Suikerterrein doet stichting DOET een aantal opdrachten.

Biodiversiteit

Er is weinig informatie beschikbaar over de biodiversiteit van het terrein. Stichting DOET heeft de opdracht gekregen om deze te onderzoeken. Wij hebben als projectgroep er voor gekozen om ons te verdiepen in de vogels. Het gaat hierbij specifiek om de voeding en de verschillende soorten die op het terrein leven. Dit doen we met een groep van vijf studenten.

Insectenhotel

De stichting is voor het Suikerterrein om de insectenpopulatie te vergroten en meer soorten insecten aan te trekken. Vandaar dit project; insectenhotel. Het plan is om een insectenhotel te bouwen.

Eerst hebben we uitgezocht hoe je een insectenhotel bouwt en welke planten en materialen je kunt gebruiken om verschillende insecten te trekken.

Daarna hebben we bekeken hoe we ons plan kunnen uitvoeren.

We hebben besloten om een aantal pallets op elkaar te stapelen en deze op te vullen met natuurlijk materiaal. Het insectenhotel zal worden dichtgemaakt met een laag klei zodat de boel niet nat wordt.

Het is een leerzaam project, want je komt veel te weten over insecten en hun leefomgeving.