Hersenwerk

In de laatste paar schoolweken voor de kerstvakantie heeft stichting DOET in samenwerking met leerlingen van ‘de wolven’ uit groep 6, 7 en 8 van Jenaplanbasisschool ‘t Sterrenpad geld ingezameld voor de aanschaf van een klassenhuisdier. De basisschool werkt projectmatig om de kinderen in hun leerprocessen te ondersteunen.

Van 17 tot 20 december is er op de basisschool een leuker kerstmarkt georganiseerd. Voor deze kerstmarkt hebben de leerlingen onder leiding van Stichting DOET onder andere dierenspelletjes en

-snacks genaakt, zoals een flessenspel voor honden, snuffelmandjes, wintervoer voor tuinvogels en trektouwen voor honden.

Met dit project hebben studenten van Stichting DOET leren omgaan met kinderen, manieren om geld op te halen, bedenken van verkoopbare producten en hoe deze in de markt te zetten.

Wij kijken er allemaal zeer naar uit om het nieuwe jaar in te gaan met uitzicht op de aanschaf van het nieuwe klassenhuisdier voor de kinderen van ‘t Sterrenpad!