Dier in de klas, ’t Sterrenpad

Basisschool

Bij ons project gaan wij iedere vrijdagochtend naar de basisschool `t Sterrenpad in Nuis toe. Tijdens deze dagen gaan de medewerkers een plan opstellen om een geschikt dier uit te zoeken voor in de klas.  Dit doen we samen met de kinderen van `t Sterrenpad. De kinderen gaan zelf informatie opzoeken en wij coachen ze hierbij.

De informatie die ze opzoeken gaat niet alleen over de diersoort zelf, maar ook over alles wat er erbij hoort. Denk hierbij aan:
• De huisvesting
• Allergieën
• Kosten

Dierendag

Vrijdag 4 oktober was het dierendag! Om deze dag te vieren kwamen de kinderen van basisschool `t Sterrenpad langs op Terra MBO Groningen om inspiratie op te doen. De medewerkers van dit project gaven een rondleiding in de dierverblijven van de school om de kinderen de mogelijkheden te laten zien op het gebied van het houden van dieren.

Geld inzamelen

Een nieuw project ontstond toen er geld ingezameld moest worden voor de aanschaf van een dier. Samen met de kinderen van 't Sterrenpad ging een nieuwe groep studenten aan de slag met het maken van spullen voor dieren die verkocht konden worden aan de ouders van de kinderen. Wintervoer voor tuinvogels, hersenwerk voor honden, etc. Uiteindelijk is voldoende geld opgehaald voor de schoolreis (zie hieronder), de aanschaf van een aquarium, een axolotl (zie hieronder) en overige benodigdheden!

Schildpad - niet geschikt - schoolreisje schildpaddenopvang

De kinderen waren na lang zoeken uitgekomen op een schildpad voor in de klas. Maar na het doen van onderzoek onder begeleiding van de stichting, kwamen ze erachter dat dit toch niet echt een geschikt huisdier was voor in de klas. Om dit nog verder uit te diepen, is een schoolreisje georganiseerd naar de Schildpaddenopvang.

Axolotl

Uiteindelijk is de klas uitgekomen bij een Axolotl. Bijzonder en toch eenvoudig te houden. Hiervoor is een plan geschreven, zijn de spullen aangeschaft en is het aquarium geïnstalleerd.