Konijnenburcht De Naturij

Kinderboerderij

De Naturij is een kinderboerderij met speeltuin gevestigd in Drachten. Wij hebben de opdracht aangenomen om een nieuwe konijnenburcht te ontwerpen en te realiseren.

Eerst maakten de medewerkers van Stichting DOET een aantal ontwerpen van konijnenburchten. De medewerkers hielden hierbij rekening met de eisen van de opdrachtgever, welke materialen veilig zijn om te gebruiken, wat het ongeveer gaat kosten en wat de konijnen het fijnst vinden. Deze ontwerpen zijn gepresenteerd aan de opdrachtgever en wanneer de opdrachtgever tevreden was kon het ontwerp uitgevoerd gaan worden.

Na het goedkeuren van de plannen is een groep studenten gestart met de realisatie van de nieuwe konijnenburcht. Na een wedstrijd op Facebook is een naam bedacht voor dit nieuwe verblijf: De Naturijnenburcht. Hier kunnen kinderen, maar ook rolstoelen zich tussen de konijnen begeven en de dieren knuffelen. Een deel van het verblijf is niet toegankelijk voor bezoekers, waardoor de konijnen de rust kunnen opzoeken. Ook is het nachtverblijf voor de konijnen toegankelijk via luikjes. De konijnen kunnen hierdoor zelf kiezen waar ze willen verblijven.